Examer

3 05 2010

Nu er det tid til examer! Det er nu jeg skal vise om jeg kan huske de ting jeg har lært i 10. klasse og som jeg alligevel aldrig kommer til at bruge.

For at sige det ligeud: Jeg har ikke taget skolen seriøst. Jeg har et meget højt fravær (de sidste par måneder på ca 40-50%) ,  så ifølge min logiske sans burde jeg ikke have en chance for at vide hvad vi skal tale om til de mundtlige prøver. Lektier har jeg heller ikke lavet hele året… eller jo, ca 5 stile og en enkelt blækregning.  Fysik har jeg slet ikke deltaget i, ej heller idræt og musik.

Nu er det store spørgsmål, man nogen gange glemmer at stille sig selv, om hvorfor jeg ikke tog det seriøst?

Jeg er ikke typen som intet gider, men de ting jeg ikke gider eller finder ligegyldige, sker bare ikke. Jeg har et job som jeg altid dukker op til, selv når jeg er syg, men skolen har bare ikke samme tiltrækningskræft for min opmærksomhed eller dedikation.

Jeg tror bare ikke at jeg passer ind. Folk er nogenlunde flinke nok, men alligevel er der bare et eller andet der mangler… At lærerne ikke har styr på hvem der laver hvilket, hvornår afleveringer skal afleveres, at jeg kan slippe ustraffet fra ikke at gå i skole, selv efter at de i starten af året proklamerede at folk der ikke var der eller lavede deres ting ville blive smit ud fordi de havde massere af elever som ville ind… Hvor mange er gået ud? 5-6 stk. Hvor mange er kommet ind? 1-2 stk. Tomme trusler. Hvis vi lige slå op i den store bog om børneopdragelse så kan vi læse at det dummeste du kan gøre er, at give en trussel og ikke følge op på den.

Det lærer bare folk at de kan slippe afsted med det de ikke burde gøre.

Men fair nok.. jeg er ikke ligefrem dum, men det bliver da sjovt at se hvad man kan få til examer når man ikke har været i skole ^^,

Håber ikke resten af skole systemet er sådan.


Handlinger

Information

Skriv et svar

